Kiezen voor de toekomst betekent inzetten op waardeketens

6-8-2019  |  Door: Johan en Gert-Jan Buunk  |  Blog

De toekomst voor de Nederlandse, Duitse en Belgische pluimveesector ligt in het leveren van meerwaarde. Alleen dan kunnen we de concurrentie aan met landen die met een lage kostprijs een positie op de Noordwest Europese markt proberen te veroveren.

Door te zorgen dat onze producten wat extra’s bieden, krijgen we de voorkeur van afnemers voor ‘onze’ kip en eieren. En zeker zo belangrijk: ze zijn bereid wat meer te betalen voor de extra’s die wij bieden. Dat kan zijn omdat ze een prĂ© hebben op het gebied van dierenwelzijn, voedselveiligheid, traceerbaarheid of kwaliteitsborging. Om de onderscheidende kwaliteit te labelen, verwachten we dat in de toekomst elke pluimveehouder voor een concept zal produceren.
Als De Hoop zien we het als onze rol om samen met onze partners waardeketens en concepten te ontwikkelen en te behouden voor de Nederlandse en Belgische markt. Zo ontwikkelen we nieuwe waardeketens voor reguliere vleeskuikens. Daarbij richten we ons op zogenaamde high-end afnemers zoals restaurantketens. Deze afnemers, stuk voor stuk A-merken, stellen hoge eisen.

Lees hier verder