Belgische pluimveehouders en De Hoop: een succesvolle match

4-8-2020  |  Door: De Hoop  |  Categorie: Vleeskuikens

De afgelopen jaren is het aantal Belgische pluimveehouders die voer van De Hoop afnemen gestaag gegroeid. Het is in inmiddels een bekende naam en we waren daarom ook ruim vertegenwoordigd tijdens de Agridagen in Ravels.​

Groei aantal afnemers

Als nieuwkomer op de markt kostte het logischerwijs even wat tijd om het vertrouwen in België te winnen. Het aantrekken van Belgische pluimveespecialisten is een signaal dat we de Belgische markt serieus nemen en dat geeft vertrouwen. “Met het groeien van het aantal afnemers in België horen steeds meer Belgische pluimveehouders positieve ervaringen over onze manier van werken. Dat werkt als een sneeuwbal”, verklaart Delmeiren de groeiende belangstelling.

Focus op kwaliteit
“Onze aanpak wijkt af van de werkwijze die de meeste vleeskuikenhouders tot nu toe gewend zijn”, licht de Belgische pluimveespecialist toe. “Wij bieden een totaalpakket met voer en een nauwe samenwerking met broederijen. Niet sturen op de allerlaagste kosten, maar kiezen voor kwaliteit en rendement. Het was wel mooi om te zien dat een aantal van onze afnemers hun collega’s probeerden te overtuigen van het nut van onze werkwijze. Dat die aanpak afwijkt van wat nog gebruikelijk is, zagen de bezoekers ook terug in de inrichting van de beursstand. Geen voer, maar juist een foodtruck met lekkere kiphapjes. Het wijst op het volledige beeld van onze sector waar De Hoop voor staat en dat we meedenken tot op het bord.

Lees hier het volledige artikel